Wybieranie słów kluczowychPierwszą zasadą, która obejmuje pozycjonowanie jest tworzenie atrakcyjnych treści. Słowa kluczowe muszą być naturalnie wkomponowane w artykuł, a nie być tytułem wypchanym słowami kluczowymi. Wybierając zbyt szerokie słowa kluczowe, możesz zyskać wielu czytelników, ale trudno będzie ich przekształcić w potencjalnych klientów. Wybierając zbyt szczegółowe słowa kluczowe, możesz zyskać kilku czytelników, ale mogą to być osoby idealnie dopasowane do Twojego produktu lub usługi. Ogólnie rzecz biorąc, możesz użyć Planera słów kluczowych Google, aby znaleźć propozycje słów kluczowych związanych z Twoją działalnością i dowiedzieć się, jak często ludzie ich szukają.

Co jeszcze możesz zrobić?

Teraz, gdy już wiesz, co możesz zrobić, aby poprawić pozycję swojej strony w Google, możesz skorzystać z innych wskazówek, które pomogą Ci to osiągnąć:

  • Spraw, aby Twoje treści były świeże - nie kopiuj i nie wklejaj starych treści i nie oczekuj, że skorzysta z nich nowa publiczność. Zamiast tego odświeżaj posty i twórz nowe, pamiętając o słowach kluczowych.
  • Aktualizuj swoją witrynę, dodając do niej nowe treści. Dzięki temu Google nie będzie postrzegać jej jako porzuconej, a Ty pokażesz, że zależy Ci na utrzymaniu witryny.
  • Korzystaj z systemu zarządzania treścią (CMS), aby ułatwić sobie utrzymanie witryny. - Upewnij się, że adres URL Twojej witryny jest czysty i czytelny.
  • Używaj powiązanych obrazów i filmów na swojej stronie internetowej.
  • Projekt strony powinien być prosty, z dużą ilością białej przestrzeni. - Zamieść na swojej stronie mapę witryny, aby Google mógł łatwo znaleźć jej zawartość.
  • Dbaj o bezpieczeństwo witryny.

Ostatecznie, celem pozycji strony w Google jest przekształcenie czytelników w klientów. Jeśli czytelnicy trafią na Twoją stronę, ale nie pozostaną na niej, to nie ma znaczenia, jak dobrze wypadniesz w rankingu. Stosując się do tych wskazówek SEO, możesz sprawić, że pozycja Twojej strony w Google będzie miała jeszcze większe znaczenie niż ma.

Szybkość ładowania strony i User Experience

Chociaż SEO dla pozycjonowania może pomóc Ci dostać się na szczyt strony, ważne jest również, aby utrzymać zaangażowanie użytkownika, gdy już Cię znajdzie i jest gotowy do przeczytania postu lub obejrzenia wideo. Im dłużej odwiedzający pozostanie na Twojej stronie, tym większa szansa na dokonanie sprzedaży lub pozyskanie klienta. Możesz uzyskać wyższą pozycję w Google, ale jeśli Twoja witryna jest nieprzystępna lub wygląda na przestarzałą, stracisz czytelników, zanim jeszcze wejdą na Twoją stronę. Możesz również skorzystać z karty wyników szybkości Google, aby sprawdzić, jak Twoja witryna radzi sobie pod względem czasu ładowania i innych czynników, które mogą mieć wpływ na jej pozycję w Google.